فرودگاه جدید استانبول

 در راهنما
📅

اطلاعات عمومی

فرودگاه جدید استانبول یکی از مدرن ترین و بزرگ ترین فرودگاه های جهان است، که در شمال غربی شهر در محله آرناووتکوی واقع شده است. این فرودگاه در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ که روز ملی ترکیه است توسط اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به طور رسمی افتتاح شد. در روز ۶ اپریل ۲۰۱۹ این فرودگاه بعنوان فرودگاه اصلی استانبول، جایگزین فرودگاه آتاترک شد.

این فرودگاه بعد از فرودگاه بین المللی المکتوم دبی، دومین فرودگاه بزرگ جهان است. امروزه این فرودگاه میتوان ۹۰ میلیون مسافر را در سال جا به جا کنید و قرار است در آینده این مقدار به ۲۰۰ میلیون مسافر در سال برسد. هواپیمایی ترکیش ۸۰% پرواز های این فرودگاه را انجام میدهد.

فرودگاه جدید استانبول در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. دومین فرودگاه این شهر، فرودگاه صبیحا استانبول در قسمت آسیایی قرار دارد.

فرودگاه جدید استانبول

موقعیت مکانی فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول کجاست؟

این فرودگاه در شمال غربی شهر است. جاده ملی D020 در نزدیکی فرودگاه است که باعث شده دسترسی به فرودگاه با ماشین راحت باشد.

فرودگاه جدید استانبول چند ترمینال دارد ؟

این فرودگاه فقط یک ترمینال دارد که بسیار بزرگ و مدرن است و شامل بخش پرواز های ورودی و خرجی است. یک ترمینال کوچک هم قرار است تا سال ۲۰۲۵ تاسیس شود.

سالن خروجی فرودگاه جدید استانبول از طریق ۷ درب ورود در دسترس است. درب های ۱ و ۲ برای پرواز های داخلی ( İç Hatlar ) و ۳،۴،۵،۶ و ۷ برای پرواز های بین المللی ( Dış Hatlar ) است.اگر ایرلاین پرواز شما ترکیش باشد بهتر است از درب های ۳،۴ و ۵ وارد شوید. کانتر پذیرش تمام ایرلاین های بین المللی دیگر از طریق درب های ۶ و ۷ به راحتی در دسترس هستند.

همین الان تور استانبول خودتون رو رزرو کنید و از خدمات وب تور شامل ترنسفر فرودگاهی رایگان، گشت شهری یک روزه با ناهار، لیدر فارسی زبان و بیمه مسافرتی با نرخ ویژه بهره ببرید.

نقشه فرودگاه

حمل و نقل

ماشین


فاصله فرودگاه جدید استانبول تا مرکز استانبول چقدر است ؟

فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر ۵۰ کیلومتر است. ۵۰ دقیقه طول میکشد تا ما ماشین به مرکز شهر رفت. نگران این قسمت نباشید. وب تور با ارائه ترنسفر فرودگاهی رایگان این مشکل رو برطرف کرده 🙂

حمل و نقل عمومی


اتوبوس به استانبول

ار ۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ روزانه، حدودا ۱۵۰ اتوبوس عمومی بین مرکز شهر استانبول و فرودگاه جدید در حرکت هستند. ۲۰ خط آن توسط HAVAIST و ۳ خط توسط IETT اداره میشود. زمان سفر با این اتوبوس ها بسته به مقصد شما بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول میکشد.

بلیط اتوبوس

ایسگاه های اتوبوس در طبقه منفی ۲ از طریق آسانسور در دسترس است. پیشنهاد ما این است از استانبول کارت استفاده کنید. میتوان از یک استانبول کارت برای چندین نفر استفاده کرد. درضمن استفاده از اتوبوس برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

خطوط اتوبوس

توریستی ترین خطوط اتوبوس از فرودگاه جدید استانبول را در جدول زیر آماده کرده ایم :

خطمقصدقیمتفاصلهساعت
IST-19تکسیم۱۸ لیر۴۰ ک.مهر ۱۵ دقیقه
IST-20سلطان احمد۱۸ لیر۵۲ ک.مهر ۴۰ دقیقه
IETT H-2شیشلی۵٫۲ لیرهر ۲۰ دقیقه

مترو به استانبول

خط مترو M11 بزودی در سال ۲۰۲۰ راه اندازی خواهد شد.

قطار به استانبول

در آینده ای نزدیک خط راه آهن سریع السیر از طریق پل سلطان سلیم راه اندازی خواهد شد. تا مردم به راحتی بین قسمت آسیایی و اروپایی استانبول جابجا شوند. این ریل فرودگاه جدید استانبول را به طور مستقیم به فرودگاه صبیحا متصل میکند.این پروژه به اسم بزرگراه مارمارای شمالی معرفی شده است.

اشتراک گذاری مطلب

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها