لغو اجباری تور های خارجی به علت کرونا جریمه دارد

 در اخبار
📅
لغو تور های خارجی جریمه دارد

خبر گزاری ایسنا – انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: لغو تور های خارجی جریمه دارد و بدون کسر جریمه ممکن نیست.

ترکیه، عراق، کویت، گرجستان، تاجیکستان، امارات، قطر، ترکمنستان، هندوستان، عمان و بحرین، کشورهایی هستند که پس از سرایت ویروس کرونا، مرزهای زمینی و هوایی‌شان را بستند و پروازها را متوقف کردند. این وضعیت سرگردانی مسافران ایرانی و خارجی در آن سوی مرزها را به همراه داشته است. هنوز معلوم نیست این روند تا تعطیلات نوروز تداوم داشته باشد، با این حال آژانس‌داران می‌گویند: تعداد کنسلی‌ تورهای خارجی برای تعطیلات نوروز ۹۹ رو به افزایش رفته است، در حالی‌که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور بخشنامه‌ای کلی درباره ساز و کار لغو سفر، پیش‌بینی برای این وضعیت نداشته و بدون این‌که تاسیسات گردشگری را مورد حمایت قرار دهد، صرفا با اعلام وضعیت فوق‌العاده از مسؤولیت شانه خالی کرده است.
معاون گردشگری روز سه‌شنبه، ششم اسفندماه بخشنامه‌ای صادر کرد و با اعلام وضعیت «فوق‌العاده» از تاسیسات گردشگری خواست: چنانچه مسافری از تاریخ اول اسفندماه امسال تا اطلاع ثانوی، درخواست انصراف داشت، بدون دریافت جریمه، نسبت به استرداد وجوه دریافتی اقدام کنند. همچنین تاکید شد: با توجه با توجه به نداشتن امکان پیش‌بینی دامنه تبعات و آثار شرایط موجود از ایجاد هرگونه تعهد الزام‌آور برای سفرهای نوروزی خودداری شود.
حالا برخی از آژانس‌ها و هتل‌ها با این بخشنامه به مخالفت برخاسته‌اند. سهند عقدایی ـ مدیر یکی از دفاتر خدمات مسافرتی ـ در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده نوشته است: عمل به بخشنامه معاونت محترم گردشگری مبنی بر عودت همه مبالغ پرداختی تورهای خروجی بدون کسر جریمه کنسلی، برای دفاتر خدمات مسافرتی به سبب وسعت ضرر و زیان وارده امکان‌پذیر نبوده و این دستور منجر به درگیری وسیع هزاران مسافران تورهای خروجی با دفاتر خدمات مسافرتی شده و نهایتا امکان ادامه فعالیت را از دفاتر سلب خواهد کرد.

وب تور – همراهان گرامی در راستای حمایت از حقوق مسافران آژانس هواپیمایی لحظه پرواز آریا راه حل مناسبی برای جریمه شما عزیزان که در شرایط موجود مجبور به لغو تور های خارجی شدید دارد. تور های خارجی که به اجبار توسط کشور های مقصد کنسل شده اند عمدتا به دو دسته پرواز و هتل تقسیم بندی میشن. تکلیف پرواز و هزینه بلیط مشخص هست و ایرلاین استرداد ۱۰۰ درصدی هزینه بلیط پرواز رو قول داده. در مورد هتل اما اینگونه نیست.

هتل داران استانبول برای کنسلی رزرو اتاق متاسفانه noshow یا همون جریمه رو کسر و ما بقی مبلغ رو استرداد میکنن. اما طی صحبت هایی که با هتل ها کردیم هتل ها حاضرن با موکول کردن تاریخ رزرو اتاق به تاریخ دیگر جریمه رو نادیده بگیرن. به این ترتیب که هزینه ای که برای هتل پرداخت کردید دست هتل ها باقی میمونه و هر زمان دیگری که هر مسافری بخواد به تور استانبول سفر کنه، میتونه همون هتل رو رزرو کنه و معادل پرداختی که قبلا داشته ازش استفاده کنه. در این صورت دیگه نیازی به متحمل شدن جریمه از سمت مسافرین نخواهد بود.

انتخاب یکی از دو راه بالا به عهده مسافرین گرامی خواهد بود. که با تایید هر مسافر و هماهنگی با کانتر مربوطه سریعا کار های لازم انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری مطلب

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها