فرودگاه جدید پکن داکسینگ ، بزرگترین فرودگاه جهان در چین

 در اخبار
📅

فرودگاه بین المللی دکسینگ پکن ، که به نام فرودگاه جدید پکن هم شناخته میشه. بزرگترین فرودگاه جهان هست. همچنین دومین فرودگاه بین المللی بعد از فرودگاه بین المللی کپیتال پکن هست. طراحی این فرودگاه بسیار پیشرفته هست و مکان اون در منطقه دکسینگ ( حومه جنوبی پکن ) قرار داره. که برای ارائه خدمات به پایتخت چین و مناطق همجوار از جمله هبی و تیانجین ایده آله. پیش بینی شده که این فرودگاه تا سال ۲۰۲۱ تعداد ۴۵ میلیون مسافر رو در سال جابجا کنه که این عدد در سال های آینده به ۱۰۰ میلیون هم خواهد رسید.

فرودگاه جدید دکسینگ پکن
فرودگاه جدید دکسینگ پکن

فرودگاه دکسینگ در مرز بین پکن و لانگفانگ استان هبی قرار داره و انتظار میره که نیاز های مناطق  پکن ، تیانجین و هبی رو تامین کنه. مکان اون بعد از تجزیه و تحلیل دقیق انتخاب شده. فرودگاه دکسینگ با فاصله ۴۶ کیلومتری از میدان تیانمن ، ۶۷ کیلومتری فرودگاه بین المللی پکن و ۲۶ کیلومتری مرکز شهر لانگفنگ ، قصد داره که فرودگاه اصلی این منطقه باشه.

در این وبسایت میتونید تمام اطلاعات در مورد فرودگاه بین المللی پکن دکسینگ از جمله پرواز های ورودی و خروجی ، تاسیسات فرودگاه و خدماتش ، اطلاعات مسافرین و راهنمای حمل و نقل رو پیدا کنید.

در ادامه سوال های متدوالی که ممکنه در ذهن شما باشه رو مطرح و پاسخ میدیم امیدواریم به پاسخ مورد نظرتون در مورد این فرودگاه در این مقاله برسید.

فرودگاه دکسینگ چقدر بزرگ هست ؟

فرودگاه غول پیکر دکسینگ با شکل زیبایی که داره و بهش لقب «ستاره دریایی» رو دادن، ابعاد خیلی بزرگی داره. در حال حاضر ۴ باند فرود (در آینده ۷ باند خواهد داشت) و یک ساختمان ترمینال گسترده با مساحت ۷۰۰ هزار متر مربع داره. 

هزینه ساخت فرودگاه دکسینگ چقدره ؟

این فرودگاه بزرگ که انتظار میره شلوغ تربن فرودگاه جهان بشه ، هزینه ساخت شگفت آوری رو به همراه داشته. تخمین زده شده که دولت چین تقریبا ۱۷.۴۷ میلیارد دلار برای این پروژه عظیم پرداخت کرده.

برنامه کار یا طرح جامع فرودگاه دکسینگ چیه ؟

طرح جامع فرودگاه دکسینگ به NACO (مشاورین فرودگاه هلند) اختصاص داده شد و با احترام زیادی به حفاظت محیط زیست تدوین شده. ازونجا که بین باجه بازرسی و گیت ها کمتر از ۶۰۰ متر فاصله داره و زمان انتظار بسیار کمی برای دریافت ساک های مسافران در نظر گرفته شده میشه نتیجه گرفت این فرودگاه بر اساس ساده سازی مراحل سفر برای مسافرین ساخته شده. علاوه بر این NACO توجه زیادی به سیستم حمل و نقل زمینی فروگاه داشته. قطار های پرسرعت و بین شهری ، مترو و اتوبوس های عمومی ، فرودگاه جدید رو با روشی سریع و کارامد به شهر پکن و سایر مناطق مهم متصل میکنه. 

چند باند فرود داره ؟

در حال حاضر فرودگاه پکن دارای چهار باند فرود و ۷۹ آشیانه هست. اندازه ۴ باند فرودگاه بسیار بزرگه و هر کدام از آشیانه ها برای هوپیما های دو راهرو و تک راهرو مناسب هست. در آینده این فرودگاه در مجموع دارای ۷ باند فرود خواهد شد. و قادره سالانه حدود ۶۲۰ هزار پرواز رو انجام بده.

گزینه های حمل و نقل از فرودگاه دکسینگ چیه ؟

سیستم حمل و نقل فرودگاه جدید پکن بسیار موثر و مقرون به صرفه هست. راه آهن جدید بین پکن و Xiong’an ، فرودگاه دکسینگ و شهر پکن رو در عرض ۲۰ دقیقه طی میکنه و هزینه ای حدود ۴ دلار برای هر نفر در بر داره. همچنین خط جدید مترو فرودگاه جدید پکن در عرض ۱۹ دقیقه با هزینه ای حدود ۵ دلار شمارو به شهر میرسونه. علاوه بر این تاکسی های فرودگاه دکسینگ شمارو به هر مقصدی که بخواید به طور متوسط با هزینه ای حدود ۳۰ دلار میروسنن. همچنین میتونید از ۶ لاین اتوبوس ارزان قیمت ۵ دلاری این فرودگاه استفاده کنید. 

چه ایرلاین های در این فرودگاه پرواز انجام میدن ؟

ازونجا که فرودگاه به تازگی افتتاح شده هنوز تعداد پرواز های روزانه محدود هست. و هرچه مدت زمان بیشتری سپری بشه در فرودگاه افزایش برنامه سفر هوایی وجود خواهد داشت. در حال حاضر تمام شرکت های هواپیمایی اصلی چین مثل China Eastern , China Southern, China Unites  و China airlines و برخی از ایرلاین های بین المللی در فرودگاه دکسینگ حضور دارند.

آیا فرودگاه دکسینگ پکن بزرگترین فرودگاه جهان هست ؟

بحث های زیادی شده که کدوم فرودگاه، بزرگترین فرودگاه دنیاست؟ فرودگاه دکسینگ پکن یا فرودگاه جدید استانبول ؟ (دو فرودگاه بزرگ ساخته شده اخیر‌). در حقیقت فرودگاه دکسینگ بزرگترین فرودگاه تک ترمینال ساخته شده در دنیاست و فرودگاه جدید استانبول در فاز نهایی خود در آینده بزرگترین فرودگاه دنیا از لحاظ ترافیک مسافر خواهد بود.

در نهایت برای رزرو بلیط و ویزای چین کافیه با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با ارزون ترین نرخ و سریع ترین زمان ممکن این کار انجام بشه.

منبع : daxing-pkx-airport.com

اشتراک گذاری مطلب

5/5 - (4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها