راهنمای سفر ۴ روزه جذاب به استانبول

 در راهنما
📅

جاهای دیدنی بزرگترین شهر ترکیه به قدری زیاد هست که حتی ساکنین چند ساله اون هم جاهای جدیدی برای دیدن پیدا میکنن. با این حال یک سفر ۴ روزه به استانبول قطعا میتونه یه شروع عالی برای کشف جاذبه های استانبول باشه. راهنمای سفر ۴ روزه ما به استانبول رو بررسی کنید تا بهترین استفاده از زمان رو کرده باشید.

روز اول : آشنایی با شهر

همونطور که اشاره کردیم استانبول شهر بسیار بزرگیه پس بهتره با محله های مختلفش آشنا بشید. خیلی از مسافر ها در تور استانبول ترجیح میدن در محله سلطان احمد ساکن بشن بخاطر نزدیکی به دیدنی های تاریخی مثل مسجد سلطان احمد و موزه توپکاپی پالاس.

اما پیشنهاد میکنیم از منطقه تاریخی بیرون بزنید و بقیه استانبول هم ببینید. یکی از بهترین راه هاش اینه که به لنگرگاه کشتی ها در امینونو برید و یک کشتی بوسفورس بزرگ سوار شید اونی که ساعت ۱۰:۳۰ صبح حرکت میکنه گزینه پیشنهادی ماست. اینجوری میتونید بهترین منظره همه جانبه به استانبول رو داشته باشید. کشتی در طول سفر چندین توقف داره اما پیشنهاد میکنیم در توقف آخرش که محله Anadoluhisarı هست پیاده بشید و گشتی اطراف بزنید. ولی زیاد دور نشید و با کشتی به امینونو برگردید.

کشتی کروز بوسفورس
کشتی بوسفورس استانبول

روز دوم : سلطان احمد

حالا که با کلیات شهر استانبول آشنا شدید وقتشه به مشهور ترین جاهای دیدنی استانبول سر بزنید. در ادامه این راهنمای سفر از میدون سلطان احمد شروع کنید و هایا صوفیه و مسجد سلطان احمد رو ببینید. جاهای دیدنی دیگه مثل موزه توپکاپی پالاس و بازار بزرگ هم هست.

اگه طرفدار موزه هستید حتما به موزه هنرهای ترکی و اسلامی هم سر بزنید. اگه این قسمت از شهر کل روزتون رو پر نکرد کلیسای چورا هم ببینید مطمئن باشید جاهای نفس گیریه. در آخر شمارو واسه خوردن غذا به مشهورترین رستوران استانبول Asitane دعوت میکنیم تا دست پخت عثمانی رو بچشید.

هایا صوفیه استانبول
هایا صوفیه استانبول

روز سوم : بی اغلو

بعد از گذروندن یک روز کامل با بازدید از شاهکار های تاریخی استانبول، وقتشه از کنار پل گالاتا عبور کنید و با افراد محلی بیشتر آشنا بشید. محله کاراکوی با بوتیک های جذاب، رستوران و کافه هاش. بعد به گالری های متعدد محله توفانه Tophane سر بزنید، اگه از عتیقه جات خوشتون میاد از توفانه یه سمت خیابان استقلال حرکت کنید تا به محله Çukurcuma برسید که بخاطر عتیقه جاتش معروفه ، کافیه ازونجا کمی به سمت میدان تکسیم هم حرکت کنید تا به محله جهانگیر برسید که باحالترین محله بومی های استانبوله.

راهنمای سفر به شما توصیه میکنه حتما خیابان معروف استقلال هم برید ، اما یادتون باشه به خیابون های فرعی استقلال هم توجه کنید چون چند کلیسای تاریخی هم اونجا هست که میتونه جذاب باشه. وقتی به انتهای استقلال رسیدید محله گالاتارو بگردید مخصوصا خیابان سرداد اکرم استانبول چون بوتیک های زیادی داره که توش محصولات طراحان محلی رو میفروشن. در نهایت توی محله با کلاس پرا Pera روزتون رو با صرف غذا همراه منظره زیبایی از شهر در تراس رستوران Adahan Hotels resturant پایان بدید.

برج گالاتا استانبول
برج گالاتا استانبول

روز چهارم : بازدید از جزیره ها

اگه سفر به استانبول براتون کافی نبود، نگران نباشید چون چندتا جزیره خوبم داره. مشهور ترین اونها جزیره بویوکادا Buyukada هست که ماشین در این جزیره ممنوعه و راه اصلی حمل و نقل دوچرخه و درشکه هست. یه دوچرخه کرایه کنید و تو این جزیره بزرگ که عمارت های زیبای عثمانی زیادی داره ماجراجویی کنید ، اگه هوا گرم بود حتما به یکی از ده ها کلوپ ساحلی این جزیره برید و یه شنای حسابی تو دریا کنید. راهنمای تور ما در استانبول جزئیات تکمیلی رو بهتون توضیح میدن. اگه جزیره های کوچیک تری مد نظرتونه میتونید جزیره Heybeliada یا Burgazada رو امتحان کنید.

راهنمای سفر به جزیره بویوکادا استانبول
جزیره بویوکادا استانبول

برخی از تور های استانبول وب تور

اشتراک گذاری مطلب

5/5 - (5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی امینی
هادی امینی
4 سال قبل

ممنون از راهنمای سفر به استانبول خوبتون

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی امینی
هادی امینی
4 سال قبل

ممنون از راهنمای سفر به استانبول خوبتون