۱۱ کاری که نباید درهواپیما انجام دهید

 در دانستنی
📅
کار هایی که نباید در هواپیما انجام دهید

این روزها به لطفا شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت، مسافرت از هرنقطه به نقطه ای دیگه آسون تر از همیشه شده. در مسافرت هوایی علاوه بر قوانین مشخص و ضروری ای که باید بدونید و البته مسئولین پرواز شمارو از اون ها آگاه میکنن، یه سری دستور العمل های اضافه ای هم هست که باید در نظر داشته باشید. در این مطلب ۱۱ مورد از کار هایی که نباید در هواپیما انجام دهید رو براتون آوردیم. با وب تور همراه باشید.

در تمام طول پرواز به صندلی خودتون بچسبید

چسبیدن به صندلی در هواپیما

مسافرت هوایی شانس ایجاد ترومبوز سیاهرگی عمقی ( لخته شدن خون در رگ ها یا DVT ) رو افزایش میده. اما متونید با راه رفتن های کوتاه و یا حرکت های ساده روی صندلی در حین پرواز و همچنین پوشیدن لباس های آزاد تر از این خطر جلوگیری کنید.

نادیده گرفتن کرم مرطوب کننده

مرطوب کردن پوست در هواپیما

هواپیما به خشک کردن پوست بدنامه . برای جلوگیری از تنگ شده و خارش پوست، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین برای محافظت در برابر اشعه خورشید که از طریق پنجره به پوست برخورد میکنه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

نوشیدنی های گازدار

نوشیدنی گازدار در هواپیما

همه موقع بلند شدن و فرود اومدن هواپیما در گوش هاشون احساس گرفتی میکنن که علتش تغییر فشار داخل کابین هست. همچنین باعث افزایش گاز در بدن هم میشه. برای جلوگیری از باد دار شدن، در طول پرواز سعی کنید نوشیدنی ها گازدار مصرف نکنید.

همچنین نوشیدنی های الکلی

نوشیدن الکلی بیش از حد در حین پرواز میتونه به یک کابوس تبدیل بشه. فشار هوای داخل کابین باعث میشه تا شما نسبت به اثرات الکل خیلی سریع تر واکنش نشون بدید. به طوری که مصرف دو لیوان نوشیدنی الکلی در هواپیما خیلی بیشتر از مصرف یک بطری روی زمین شمارو تحت تاثر قرار میده.

جوراب هاتون رو در بیارید

در آوردن جورا در هواپبما از کار هایی که نباید انجام دهید

ممکنه بخواهید راحت باشید و جوراباتون رو در بیارید. در آوردن جوراب ها از کار هایی هست که نباید در هواپیما انجام دهید. مطمئین باشید دیگه کسی دلش نمیخواد اطراف شما بشینه. علاوه بر این فکر نمیکنم بخواهید با پای برهنه تو محیطی آلوده به میکروب هایی که از سراسر جهان ممکنه اومده باشن راه برید.

چایی یا قهوه بنوشید

خوردن نوشیدنی گرم در هواپیما از کار هایی که نباید انجام دهید

ممکنه نوشیدن یک فنجان قهوه یا چایی در طول پرواز یک ایده عالی به نظر برسه. اما حقیقت اینه که آب آشامیدنی داخل هواپیم که اغلب با اون نوشیدنی های گرم تهیه میشه. مستعد آلودگی به باکتری هاست. بجاش از نوشیدنی های بطری یا کنسروی استفاده کنید.

اگه مقصدتون صبحه ، در طول پرواز بخوابید

خوابیدن در هواپیما

در اسرع وقت خودتون رو با منطقه زمانی جدید فوق بدید. اما نه توی هواپیما درست چند ساعت قبل از رسیدن به مقصد. در واقع اگر میتونید سعی کنید چند روز قبل از سفر، با تنظیم خواب با منطقه زمانی مقصد هماهنگ بشید.

خوردن غذا هایی که با سینی صندلی تماس داشتند

غذای هواپیما روی سینی صندلی

اگرچه سینی صندلی های هواپیما بعد از هر پرواز باید پاکسازی بشن. اما یک نظر سنجی اخیر نشون داده که این سینی ها به طور متوسط حاوی حدود ۲۱۵۵ واحد باکتری در هر اینچ مربع هست. درحالی که فلاشر توالت حاوی ۲۶۵ واحد باکتری هست. پس اگر غذای شما روی این سینی افتاد بهتره که رهاش کنید.

قرص های خواب جدید رو امتحان کنید

قرص خواب در هواپیما از کار هایی که نباید انجام دهید

وقتی یه سفر هوایی طولانی پیش رو دارید ممکنه خوردن قرص های خواب آور وسوسه انگیز باشه. اما ممکنه در حین پرواز برای شما آلرژی ایجاد کنه یا باعث هذیان گفتن شما بشه.

لنز بزنید

نتیجه دیگه خشک بودن هوای داخل کابین هواپیما اینه که لنز های چشم های شما رو بیش از حد کعمول تحریک میکنن. برای راحتی از عینک استفاده کنید و سعی کنید با دست چشم هاتون رو پاک نکنید.

اگه احساس مریضی دارید، ساکت بمونید

مهماندار هواپیما

احساس بدی دارید ولی به کسی نمیگید تا بعد از فرود در جایی بیرون از هواپیما حلش کنید ؟. به نظر خوب میاد اما نه وقتی به طور ناگهانی حمله ای بهتون دست بده و دیگه دیر شده باشه. اگر احساس خوبی نداشتید اصا تردید نکنید و مسئله رو با مهماندار در میون بذارید. اون ها برای طیف وسیعی از مشکلات آموزش دیدن و در اکثر موارد میتونن بهتون کمک کنن.

منبع : وبسایت

اشتراک گذاری مطلب

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها