دلایل سفر به استانبول ، ۱۱ دلیل که شما را برای بازدید از استانبول مشتاق تر میکند

 در جاذبه ها
📅

استانبول شهر پر هرج و مرج و بزرگیه که پارادوکس ( تضاد ) های فرهنگی و تاریخی زیادی داره. همینطور جاهای دیدنی استانبول، تنگه بوسفورس زیبا، بقایای امپراطوری ها و فرهنگ های مختلف ،غذا های شگفت انگیز، نیروی پرنشاط و جمعیت جوان به جذابیت های این شهر اضافه میکنه. توی این مطلب چند تا از دلایل خوب که باید به استانبول سفر کنید رو آوردیم با وب تور همراه باشید …

جاهای دیدنی دوران عثمانی

دیدنی های امپراطوری عثمانی از دلایل سفر به استانبول
نمای درونی کاخ دلمه باغچه

مگه میشه بدون بازدید از تاریخ غنی استانبول به این شهر رفت ؟. به ویژه بقایای قابل توجه امپراطوری عثمانی. و قدم زدن اطراف کاخ توپکاپی و دلمه باغچه. مثل این میمونه توی زمان سفر کردید و به دورانی برگشتید که استانبول جایگاه سلطان های قدرتمند بوده.

وبسایت رسمی موزه توپکاپی
وبسایت رسمی کاخ دلمه باغچه


غذاهای فوق العاده

غذاهای ترکی از دلایل سفر به استانبول
کوفته کباب ترکی

هر منطقه از ترکیه غذاها و دستور پخت های متفاوت و لذیذی داره. و استانبول دقیقا جاییه که همه این ها یک جا جمع شدن. از غذای رستوران های خیابانی تا مجلل ترین غذای آشپزخانه های ترکی. به معنای واقعی کلمه شما میتونید طعم تمام غذاهای کشور ترکیه رو در استانبول بچشید. چشیدن این غذاهای لذیذ برای خیلی ها دلیل خوبی برای سفر به استانبول هست.


بازار غذا های رنگی

بازار ادویه استانبول
بازار ادویه استانبول

تقریبا تمام محله های استانبول بازار های هفتگی مخصوص به خودشون رو دارن. بازار ادویه استانبول یکی از بهترین هاشون هست که هرچیزیو تصور کنید توش پیدا میکنید. محصولات تازه روستاها، باقلوا های ترکی ، انواع بیشماری از پنیر و زیتون و انواع دیگر مواد غذایی که به سراسر استانبول پخش میشه.

موقعیت مکانی بازار ادویه استانبول روی نقشه


موزه و گالری هنر

گالری هنر در استانبول
گالری هنر استانبول

استانبول مهمترین موزه ها و گالری های هنر رو داره. که نه تنها آثار تاریخی شگفت انگیز ترکیه رو نمایش میده بلکه نمایشگاه هنرمندان مشهور بین المللی هم هست. پیشنهاد میکنیم که دوتا از موزه های کمتر شناخته شده استانبول رو ببینید و براش وقت بذارید. موزه Sakıp Sabancı و موزه پرا.

موقعیت مکانی موزه پرا روی نقشه


مد روز

لباس های مد روز از دلایل سفر به استانبول
یک بوتیک فشن در استانبول

استانبول هم مثل جاهای دیگه دنیا جوان هایی داره که از صنعت مد روز پیروی میکنن. روحیه کارآفرینی این جوانان زمینه رو برای بازگشایی فروشگاه های لباس و کافه های مد روز فراهم کرده. بخصوص توی محله های گالاتا، کاراکوی و آرناوتکوی. کافیه اطراف این محله ها بچرخید تا فرهنگ مد روز رو که از فرهنگ غالب ترکیه و استانبول فاصله داره ببینید.

دنبال تور استانبولی میگردید که هتل نزدیک محله های مدرن داشته باشه ؟ ما به دلایل شما برای سفر به استانبول احترام میذارید.
وب تور با تمامی هتل های استانبول که در منطقه تکسیم ، پرا، بی اغلو ، نیشانتاشی و شیشلی هستن طرف قرارداد مستقیم هست. کافیه به صفحه آفر های تور استانبول لحظه آخری ما یه سری بزنید و تور های ارزان قیمت استانبول مارو ببینید.


عتیقه های زیبا

موزه Innocence استانبول
موزه Innocence در استانبول

باتوجه با تاریخی بودن این شهر ،عتیقه فروشی های زیادی در استانبول وجود داره. محله Çukurcuma پر از مغازه های عتیقه فروشی هست. همینطور موزه ای به اسم Innocence هم وجود داره که نمایشگاه فوق العاده ای از استانبول دهه ۱۹۷۰ و نوستالژی بینظیر اون هست.

موقعیت مکانی موزه Innocence روی نقشه.


بقایای امپراطوری بیزانس

دیدنی های امپراطوری بیزانس از دلایل سفر به استانبول
نمای درونی مسجد آیا صوفیه

به غیر از معماری امپراطوری عثمانی در اطراف استانبول، بقایای امپراطوری بیزانس رو هم مشاهده میکنید. از کلیسای Chora تا Hagia Sofia . دوران بیزانس در استانبول در هر جای شهر قابل لمس هست. یکی از مهمترین دلایل اکثر مسافران برای سفر به استانبول بازدید از این دیدنی هاست.

موقعیت مکانی کلیسای Chora روی نقشه.
موقعیت مکانی هایا سوفیا روی نقشه.

منظره زیبای تنگه بوسفورس

تنگه بسفورس از دلایل سفر به استانبول
چشم اندازی زیبا از بوسفور

میشه گفت این تنگه که اروپا رو از آسیا جدا میکنه. نماد شهر استانبول شده. بدون دیدن این تنگه، استانبول رو ترک نکنید. پیشنهاد ما اینه یه تور کشتی کروز رزرو کنید و به این تنگه برید تا چشم انداز فوق العاده شهر رو از روی آب ببنید. یا یک میز توی یکی از رستوران های دریایی معروف با منظره بی نظیر تنگه رزرو کردیذ.

حمام ترکی

حمام ترکی از دلایل سفر به استانبول
حمام علی پاشا استانبول

تجربه حمام ترکی از بهترین دلایل سفر به استانبول به حساب میاد. جاهایی مثل حمام Hürrem Sultan و Kılıç Ali Paşa تجربه لوکسی از حمام به سبک ترکی رو بهتون میده. مطمئن شید موقع رفتن به استانبول یکی ازین حمام هارو رزرو کنید.

خرید

بازار بزرگ سرپوشیده استانبول
بازار بزرگ سرپوشیده استانبول

استانبول برای هر بودجه ای گزینه های خرید مناسبی داره. مخصوصا اگه در فصل حراجی استانبول باشه. از فروشگاه طراحان بین المللی محله نیشانتاشی تا بازار بزرگ که یکی از بزرگترین بازار های سرپوشیده جهان هست. البته خرید مواد غذایی هم مد نظرتون باشه. مثل فروشگاه هایی که همه چیز توشون پیدا میشه از ماهی تازه تا سبزیجات و انواع ترشی.

جاهای دیدنی کمتر شناخته شده

کاخ Küçüku Kasrı
کاخ Küçüku Kasrı

این واقعیت که همیشه در استانبول جای جدیدی برای کشف کردن هست این شهرو قابل تحسین و هیجان انگیز میکنه. یکی از مهمترین دلایل سفر به استانبول همینه. حتما کاخ توپکاپی رو دیدید ولی در مورد قصر Küçüku Kasrı که در قسمت آسیایی هست چیزی شنیدید؟ یا دیوار های سابق شهر که به دوران امپراطوری بیزانس برمیگرده چطور ؟ پیشنهاد میکنیم حتما به این مکان های دیدنی هم سر بزنید.

اشتراک گذاری مطلب

4.8/5 - (11 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها